Geoffrey Rush files defamation claim against the Daily Telegraph over misconduct allegations


Rush has now announced, in a press conference, that he has filed defamation proceedings in the Federal Court of Australia against the Daily Telegraph.

"It is an action I am taking in order to address the slurs, innuendo and hyperbole that they have created around my standing in the entertainment industry and in the greater community".

The Oscar-winning actor Geoffrey Rush has launched defamation proceedings against the Sydney Daily Telegraph, accusing the paper of splashing "spurious claims with bombastic titles on their front pages".

"The situation is intolerable and I must seek vindication of my good name through the courts".

It comes after the Oscar victor stood down from his role as president of the Australian Academy of Cinema and Television Arts in light of the allegations.

Rush did not take questions from the media.

Rush fronted media for the first time since The Daily Tele ran the allegations, speaking from the building of his legal counsel. The company has released no details of the complaint other than it alleged "inappropriate behaviour " while Rush was an employee and was not raised until after he had left.

Rush denied the allegations on that day, saying he had not been informed by the STC of the existence, or the nature, of the complaint.

DC Movie Producer Jon Berg Exits Warner Bros., Joins Roy Lee Banner
This has prompted the studio to rethink the DC Extended Universe and their first course of action is replacing Jon Berg . Berg will instead be working alongside producer Roy Lee of films like The Lego Movie and It.

Rush resigned as AACTA president following the claims.

Rush said his wife, daughter and son had also been hurt by the allegations.

Rush won the Academy Award for Best Actor for the 1996 film Shine, in which he played celebrated concert pianist David Helfgott.

He's went on to become one of Australia's biggest and most respected Hollywood exports, starring in Shakespeare in Love, Elizabeth and The King's Speech.

The Daily Telegraph editor Chris Dore said they would be defending the newspaper's reporting in court.

"We don't have our have a trial date yet, this has only been set up this afternoon".

The Daily Telegraph is owned by News Corporation, the publisher of this website.